Пошуковий запит: (<.>A=Taranenko L$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7
|
1. |
Taranenko L. K. Genetic grounding for improvement of Fagopyrum esculentum Moench breeding methods [Електронний ресурс] / L. K. Taranenko, O. L. Yatsyshen // Збірник наукових праць Національного наукового центру "Інститут землеробства НААН". - 2015. - Вип. 1. - С. 132-138. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpzeml_2015_1_19
|
2. |
Kalyta A. A. Developing Ukrainian learners’ pronunciation skills through different types of speech activity [Електронний ресурс] / A. A. Kalyta, l. I. Taranenko // Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія : Філологічна. - 2015. - Вип. 58. - С. 312-315. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoaf_2015_58_119
|
3. |
Taranenko L. Differentiation of small folklore texts according to their length [Електронний ресурс] / L. Taranenko // GISAP. Philological sciences. - 2013. - № 2. - С. 46-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/phs_2013_2_13
|
4. |
Kalyta A. A. Some guidelines on teaching English pronunciation to Ukrainian learners [Електронний ресурс] / A. A. Kalyta, L. I. Taranenko // Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Серія : Філологія. Педагогіка. - 2015. - Вип. 6. - С. 49-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vntufil_2015_6_12 Викладено комплексний підхід до навчання українських студентів - майбутніх перекладачів англійської вимови. Наголошено на необхідності реалізації на заняттях з практики англійської мови зв'язку між фонетичними, лексичними та граматичними мовними явищами. Шляхом пояснення фонетичної термінології, пов'язаної з набуттям студентами артикуляційних навичок, узагальнюють і систематизують вимовні помилки, притаманні англійському мовленню українських студентів, та наводять практичні рекомендації щодо їх діагностики та корекції.
|
5. |
Taranenko L. Correlation of the English fairy tale’s plot structure and its prosodic organisation [Електронний ресурс] / L. Taranenko // Advanced education. - 2017. - Вип. 7. - С. 114-122. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/novocv_2017_7_22 In the paper on the basis of a systemic analysis of the English fairy tales' semantic, functional and structural characteristics the author updates its definition of a small form folk text, outlines typical genre characteristics and substantiates a hierarchical subordination of its functional features. The paper also advances the algorithmic model, representing the steps of unfolding the English fairy tales' plot elements, which serves as a theoretical and methodological ground for the experimental phonetic study of prosodic means that organise the text of a fairy tale. Within the process of model formation, the author performs a matrix analysis of the fairy tale's content and compositional structure, presented as a systemic algorithmic scheme. The evaluation of emotional and pragmatic potentials of the spoken fairy tale made it possible to describe the peculiarities of prosodic features functioning within its structural elements (exposition - development of the events - climax - denouement) and at their junctures as well as substantiate its invariant and variant intonation patterns. The carried out auditory analysis proves that there is a direct correlation between the fairy tale's plot structure and its prosodic means, whose specific interaction triggers creative and cognitive processes in the recipient's mind aimed at conveying the text pragmatic aim.
|
6. |
Taranenko L. Prosodic expression of emotional-and-pragmatic potential of a spoken English proverb [Електронний ресурс] / L. Taranenko, S. Schaefer // Advanced education. - 2018. - Вип. 9. - С. 169-177. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/novocv_2018_9_25
|
7. |
Taranenko L. Prosodic organization of English utterances of sympathy [Електронний ресурс] / L. Taranenko, M. Kutsenko // Cognition, communication, discourse. Series : "Philology". - 2020. - № 21. - С. 61-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kkd_2020_21_7
|